6 Aralık 2008 Cumartesi

11. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI

11. SINIF DİL VE ANLATIM DERSİ 2. DÖNEM 1. YAZILI SORULARI

1. Fıkra ile deneme arasındaki farklar nelerdir?(10)

2. Aşağıdaki cümlelerdeki anlatım bozukluklarını düzelterek cümlelerin doğru şekillerini yazınız.(10)

“Deniz dibindeki deprem ya da yanardağların patlamasından meydana geldiği söylenen bu dev dalgalara karşı uyarı ağları da para etmiyor.”

“Gölün altında, yaklaşık yüz metre derinlikte 5 milyon metreküp radyoaktif tozlardan oluşan kütlenin varlığı bilinmektedir.”

“Sözlük kitaplarında beyaz kağıdın kefenlediği bu ölü kelimeyi nasıl diriltsek?”

“ Marmara denizinde zaman zaman görülen koyu sis deniz ulaştırmasını engelliyor.”

“Beyin zarı iltihapları iyi tedavi edilmezse ölüme hatta sara nöbetlerine yol açabilir.”

3.Aşağıdaki eserlerin türlerini ve yazarlarını yazınız.(5)

Heşt Behişt :……………………….. ……………………………

Bize Göre :………………………… ……………………………

4. Anlam daralması nedir? Örnek vererek açıklayınız.(10)

5. Aşağıdaki cümlelerdeki kelime gruplarını bulunuz. Bu kelime gruplarının çeşidini yazınız.(10)

“Başka türlü bir şey benim istediğim,
Ne ağaca benzer ne de buluta benzer”

6.Aşağıdaki cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzeltiniz. Cümlelerin doğru şeklini yazınız.(5)

“ Madem ki gelmiyorsun, bende giderim. Ben de çok kitap olduğunu sende mi biliyorsun? Demekki haklıyım?”

7. Herhangi bir konuda bir deneme yazınız. (Deneme türünün özellikleri:30, cümlelerin doğruluğu:10, noktalama:5, yazım:5)

Süre 45 dakikadır. BAŞARILAR

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR