11 Aralık 2008 Perşembe

ANLAMA ÇALIŞMASI 2

ANLAMA ÇALIŞMASI

DOSTLUK
Annem, hafta sonunda halamlara gideceğimizi söyledi. Çok sevindim. Halamı çok seviyordum. Ayrıca halamların evi deniz kenarındaydı. Hemen arkasındaki ormanlık alan ayrı bir güzelliktedir.
Hafta sonu geldi ve arabaya binip yola çıktık. Yolda giderken çevreyi izliyordum. Manzara çok güzeldi. Kitaplardan okumuştum. Ülkemizin her yanı cennet gibiydi. Ege Bölgesi’nin çok güzel olduğunu daha iyi anladım.
Çevrenin güzelliğine dalomıştım. Araba durdu. Helemlerın evine gelmiştik. Bir süre hasret giderdik. Halamın oğlu Mustafa ile birlikte denize gittik. Kumsalda oturan birinin yanına vardık. Mustafa:
- Sizi tanıştırayım, dedi. Alman arkadaşım “Thomas (Tomas )” , bu da kuzenim Eren
Thomas ayağa kalktı:
- Merhaba! Memnun oldu ben. Thomas Türkçe’yi iyi bilmiyordu. Fakat onunla çabucak kaynaşıp dost olduk. Denize girip yüzdük. Kumsalda oyunlar oynadık.
Tüm çocukların kardeş olduğunu daha iyi anladım.
Gülsüm AKYÜZ
Güzel Öyküler

Yukarıdaki parçayı anlayıncaya dek okuyunuz. Daha sonra aşağıdaki soruları parçaya göre, düzgün tümceler kurarak yanıtlayın ve yanıtlarını yazın.

1. Eren niçin çok sevinmişti?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Eren’in halasının evinin bulunduğu yer nasılmış?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Parçada hangi bölgeden bahsediliyor?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR