Resim öğretmenliğine gitmeyi düşünüyorum etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Resim öğretmenliğine gitmeyi düşünüyorum etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21 Ocak 2009 Çarşamba

Resim öğretmenliğine gitmeyi düşünüyorum, caiz mi?

Soru:
Resim öğretmenliğine gitmeyi düşünüyorum, caiz mi?

Cevap:
Müstehcen veya şirk ve küfür konusu (put vb.) resimler yapmamak şartıyla resim yapmanın caiz olduğu görüşünü tercih ediyorum. Hz. Peygamber (s.a.) zamanında resim konusunda titiz davranılmış ve yasaklar getirilmiştir. Ancak bu titizlik ve kapsamlı yasaklamanın sebebi, yeni putperestlikten kurtulmuş bir topluluğun temiz inancını (bir tek Allah'a imanını) korumaktır. O devirde resim yapanlar genellikle putların resim ve heykellerini yapıyorlar, yaptıranlar da bunu istiyorlardı.

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR