29 Ekim 2008 Çarşamba

2005-2006 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BATMAN LİSESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ 9.SINIFLAR 1.DÖNEM 1. YAZILISIDIR

2005-2006 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BATMAN LİSESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ 9.SINIFLAR 1.DÖNEM 1. YAZILISIDIR
Adı: soyadı: sınıfı: no:

SORULAR

S-1)Türk edebiyatında şiirde kullanılan ölçüler nedir açıklayarak yazınız.

S-2)Edebiyatın güzel sanatlar içerisindeki yerini açıklayınız

S-3)İslamiyetten önceki Türk Edebiyatının dil ve anlatım yönünden ulusal olmasının nedenleri nelerdir?
S-4)İslamiyet öncesi Türk Edebiyatındaki ilk yazılı ürünler hangileridir yazınız
S-5)Şiirin tanımını yaparak içerik unsurlarını yazınız.

S-6)’Evvel bahar,yaz ayları çatıldı
Paralandı bulut,göğe atıldı
Akan sular kar,buz oldu,tutuldu
Dalgalanıp göller ağlamasın mı’
Yukarıdaki dörtlüğün uyak(kafiye) ve rediflerini bulunuz.
S-7)’Ben de şu dünyaya geldim giderim
Kalsın benim davam divana kalsın
Muhammed Ali’dir benim vekilim
Kalsın benim davam divana kalsın’
Yukarıdaki dörtlüğün uyak düzenini ve ölçüsünü bulunuz

S-8)Klasik(divan)edebiyata ait nazım şekillerinden dört tanesini yazınız

S-9)’Ey varlığı varı var eden var’
Yukarıdaki dizede ahengi sağlayan unsuru belirtiniz.

S-10)İslamiyetle beraber Türk Edebiyatındaki edebi eserlerin(şiirlerin) şekil özelliklerinde meydana gelen değişiklikleri açıklayınız

NOT:Her sorunun doğru cevabı 10 puandır Başarılar
Sınav süresi bir ders saatidir Abdullah ALTUN
Ders öğretmeni

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR