24 Şubat 2008 Pazar

İLİMSİZ OLMAZ-M.Saki EROL

İLİMSİZ OLMAZ
Abdülkadir-i Geylânî (k.s), bir gün mihrapta oturmuş zikir ve murakabe ile meşgulken gaipten bir ses gelir:"Ey Abdülkadir kulum! Ben senden bütün amel ve yükümlülüklerini kaldırdım. Artık ibadetleri yerine getirmekle sorumlu değilsin..."Abdülkadir-i Geylânî (k.s) bu sözü duyar duymaz sesin geldiği yöne elindeki teşbihi kurşun gibi fırlatarak,"Defol lanetli şeytan!" diye haykırır. Foyası ortaya çıkan şeytan,"Ben bu şekilde nice âbidleri, nice zâhidleri yoldan çıkardım. Ama sen bir an olsun tereddüt edip tuzağa düşmedin. Nasıl anladın benim şeytan olduğumu?" diye sorar.Abdülkadir-i Geylânî (k.s), hepimizin ibret alması gereken şu sözlerle cevap verir şeytana:"İki şeyle tanıdım seni: Birincisi akaid ilmi. Bu ilimle biliyorum ki Allah (c.c) bir yönden hitap etmez. Oysa senin sesin bir yönden geldi.İkincisi fıkıh ilmidir. Buna göre de peygamberler dahil hiç kimseden amel mecburiyeti kaldırılmamıştır..."Demek ki ilimsiz amel büyük tehlikelerle doludur. Şeytan her an pusudadır ve riya, kibir, ameline güvenme gibi ilimsiz baş edilemeyecek tuzaklarla yolumuzu kesmeye çalışmaktadır.(M. Saki Erol)

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR