16 Şubat 2008 Cumartesi

TÜRK EDEBİYATI 2.DÖNEM ZÜMRESİ

Google Reklamları
Şiir Kitap Yusuf Islam DIN Ayet Ilim



2006-2007 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BUHARKENT ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
II. DÖNEM TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI GRUBU DERSLERİ
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI:


Toplantı Tarihi : …../02.2006
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantı Saati : 15.00
Toplantıya Katılanlar : Halil AKPINAR,Muhammed BARIŞ,Seher ERMİŞ


GÜNDEM MADDELERİ:
1. Birinci dönem alınan kararların gözden geçirilmesi,
2. Milli Eğitim Temel Amaçlarının derslerin özelliklerine göre yorumlanması,
3. Derslerin genel ve özel amaçlarının okunması,
4. Dersin işlenişinde uygulanacak yöntemler,
5. Derslerde kullanılacak ders araç ve gereçlerin temini,
6. Öğretmen veli münasebetleri, öğrencileri tanıma ve rehberlik çalışmaları,
7. Ölçme ve değerlendirme esasları,
8. Diğer zümre öğretmenlerle yapılacak işbirliği esasları,
9. Ödevler ve yapılacak rehberlik,
10. Başarının artırılması için alınacak tedbirler,
11. Yıllık planların uygulanması,
12. Sosyal ve kültürel faaliyetlerin özendirilmesi,
13. Atatürk İlke ve İnkılâplarının derslere göre işlenmesi,
14. Dilek ve temenniler


ALINAN KARARLAR:
1.Zümre toplantısı zümre başkanı Seher ERMİŞ ve diğer üyelerin iyi dilek ve temennileri ile açıldı.Birinci dönem kararları gözden geçirilerek bu kararlara uyulduğu görüldü.

2.Milli Eğitimin Genel ve Özel amaçları zümre başkanı tarafından hatırlatılmak amacıyla okundu gerekli notların alınması istendi.

3. Türk Dili ve Edebiyatı grubu derslerinin amaçları Tebliğler Dergisinden sırasıyla okundu.

4.Dersin işlenişinde uygulanacak yöntemler konusunda Halil AKPINAR: “Derslerde öğrencilerin görüş ve düşünce ufuklarının gelişmesi karşılaştırma, kavrama ve ilgi kurma gibi yeteneklerinin artması için haftanın bir ders saati okuma çalışmalarına ayrılmalıdır.”

Muhammed BARIŞ: “Öğrencileri aktif hale getirmek için sürekli konuşmaları sağlanmalı, öğretmen, öğrencilerin cevap verebilecekleri sorulara cevap vermemelidir.
Buna göre:
-Bir önceki konu ile ilgi kurulması,
-Metnin gerektikçe öğretmen tarafından örnek olarak okunmasına,
-Yapılan çalışmalarda sınıf seviyesinin gözetilmesine,
-İmkanlar ölçüsünde bütün öğrencilere söz hakkı verilmesine,
-Dil bilgisi çalışmalarında öğrencilerin daha çok tahtayı kullanma fırsatı verilmesine
-Okuma çalışmaları için gerekli özendirmenin yapılmasına karar verildi.

5.Seher ERMİŞ: “Derslerde sadece ders kitaplarını kullanmakla yetinilmemeli, yardımcı kitapları da kullanma alışkanlığı verilmelidir. Öğretmen kılavuzu,sözlük,ansiklopedi,antoloji,resim,kaset, TV,gazete,dergi gibi yayın ve kaynaklardan öğrencilerin azami şekilde yararlanabilmesi gerekir. Bunun dışında Talim ve Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış bütün kitaplar, öğrencilere tavsiye edilmelidir.”
Halil AKPINAR: “Öğretmenler olarak biz de konularla ilgili farklı kaynaklardan örnekler vererek öğrencilerimizi daha geniş alanlarda kaynak, araç, gereç; arama, bulma,araştırmaya yöneltme ve teşvik etme gayreti içinde olmalıyız.
Konuşmalardan sonra öğretmenlerin gerekli kaynak ve araçları mümkün olduğu derecede sınıflara götürmelerinin önemi vurgulanarak gerekli hassasiyetin gösterilmesi karalaştırıldı.

6. Öğrencilerin mevcut ve olası sorunlarını görüşmek üzere her fırsatta velilerle karşılıklı görüş alış verişinde bulunulmasına, sorunlu öğrencilerin sorunlarını çözebilmek için gerekli işbirliğine gidilmesine, ayrıca sınıf rehber öğretmen ve rehberlik servisi ile işbirliği yapılmasına, öğrenciyi daha iyi tanıma yoluna gidilmesine karar verildi.

7. Muhammed BARIŞ: “Ölçme ve değerlendirmenin esasları Tebliğler Dergisinde belirtilmiştir. Bu konuda birinci dönemin kararları da göz önünde bulundurularak özellikle 10.sınıfların üniversite sınavına daha iyi ve etkin bir şekilde hazırlanabilmeleri için amaçları ve yetenekleri doğrultusunda gerekli rehberliğin yapılması gerekir. Gerek görüldüğü yerde ve uygun zamanlarda çeşitli testlerle öğrencilerimizi üniversite sınavına motive etmemiz gerekir. Edebiyat grubu dersleri öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde işlenmeli, kuru ve yavanlıktan uzak tutulmalıdır. Ayrıca söz konusu dersler kendi yazıldıkları ve söylendikleri dönemler içerisinde değerlendirilmeli, öğrenciye Türk kültürünün, ince zevk ve estetik güzelliğin kazandırılmasına özen gösterilmelidir. Türk dilinin incelikleri sezdirilmeli, dilin ifade gücünü gösteren yanı verilmelidir.
Zümre başkanının konuşmasından sonra aynı dersleri okutan öğretmenler arasında şu kararlara dikkat edilmesi kararlaştırıldı:
-Yazılı soruları çok sorulu, kısa cevaplı olacaktır.
-Soruların açık ve anlaşılır olmasına dikkat edilecektir.
-9.sınıflar ve 10.sınıflar Türk Edebiyatı,Eski sistem Türk Dili ve Edebiyatı dersinden üç yazılı sınav yapılacaktır.(Ders saati haftada 3 veya daha çok olan derslerden 3 sınav)
-Ölçme ve değerlendirme konusunda aynı dersi okutan öğretmenler görüş alışverişinde bulunacaktır.
-I.Dönem zümre kararları aynen dikkate alınacaktır.

8. Seher ERMİŞ: “Ana dilimiz Türkçe’nin doğru ve düzgün kullanılmasını sağlamak, öğrencilerin noktalama ve imla konusundaki eksikliklerini gidermek, ifadelerini güçlendirmek için diğer zümre öğretmenleri ile sürekli iletişim kurulması gerekir.”
Bu görüş uygun bulunarak kabul edildi.

9. Verilen ödevlerin süresi devam etmektedir. Öğrencilere ödev konusunda gerekli rehberliğin yapıldığı belirtildi. Ödevlerin nasıl değerlendirileceği açıklanarak; öğrenciler gözlem, araştırma ve incelemeye yönlendirilecektir.

10.Öğrencilerin başarı durumlarını yükseltme konusunda;
Halil AKPINAR : “Okulumuzda başarıyı daha da yükseltmek için,öğrencilere gözlem ve inceleme imkanları sağlanarak ;gördükleri,inceledikleri üzerinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak rahatça anlatabilme alışkanlığını ve fırsatını kazandırılmalıdır.”
Muhammet BARIŞ: “Öğrencilerin her fırsatta sosyal faaliyetlere katılmaları başarıyı artıracaktır. Ayrıca öğrencilerin derse katılımı için öğrenciler sürekli kontrol edilmeli ve derse hazır gelmeleri sağlanmalıdır.”
Seher ERMİŞ: “Öğrencinin başarısı yolu kitap okumaktan geçer,bunu sağlamalıyız.Kitap okuyan öğrenci kendini,çevresini daha iyi anlayacak ve anlatacaktır.Ders öğretmenleri ise derslerde bir metni canlandırarak okumalı,parçaları kuru ve soluk görünüşlerinde kurtararak sevdirmeye çalışmalıdır.”
Bu öneriler kabul edilerek bu doğrultuda hareket edilmesi karara bağlandı.

11.Konuların yıllık planlara göre işlenmesinde şu ana kadar bir sorun yaşanmadığı, bu uygunluğun sürdürülmesi için gayret gösterilmesi belirtildi.

12.Halil AKPINAR: “Öğrenciler görev aldıkları etkinlikler sonunda bunun not olarak değer kazanacağını bilirlerse daha istekli davranacaklardır. Bu nedenle onlara bu durum sezdirilmelidir.”
Seher ERMİŞ “Öğrenmenin yeri ve zamanı olmadığını ,bunun her şart altında mümkün olabileceğini yaşayarak öğrenmelidir.”
Gerekli özendirmelerin yapılması için daha fazla gayret gösterilmesi kararlaştırıldı.

13.Atatürk İlke ve İnkılâplarının konulara göre işleniş esaslarını belirlenmesinde I.Dönem zümre kararlarına uyulması ve bu dönem de uygulanmasına karar verildi.



14.Konuşulacak başka madde kalmaması nedeniyle toplantı karşılıklı iyi dilek ve temennilerle sona erdirildi.
ZÜMRE BAŞKANI : Seher ERMİŞ-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

ÜYELER: Edebiyat Öğretmenleri;
§ Muhammet BARIŞ- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
§ Halil AKPINAR- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni

…./02/2007
U Y G U N D U R
Coşkun AKYÜZ
Okul Müdürü

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR