22 Temmuz 2009 Çarşamba

Okul birincilerine çifte şans

Okul birincilerine çifte şans

Sibel Kahraman
güncellenme zamanı 29.7.2008

* Haberi tek sayfada göster
* Habere yorum yaz
* Arkadaşına gönder
* Sitene ekle
* Sayfayı yazdır
* RSS
* Cepten oku
* Bize Ulaşın

haberi paylaş

* Facebook
* Google
* Yahoo
* Mixx
* Digg
* StumbleUpon
* Del.icio.us
* reddit
* Twitter
* Myspace
* friend feed

Blog yaz, haberi yorumla!
Web siteni ekle, Günün Sitesi yarışmasına
sen de aday ol!
HABERİN ETİKETLERİ

* Ege Bolu Rize Buca Abant İzmir Konya Muğla Afyon finans eğitim Avrupa Uludağ Ankara lisans Kıbrıs Isparta Sakarya Erciyes yazılım Maltepe Giresun Denizli Akdeniz Kocaeli Marmara tekstil Kayseri İstanbul Erzincan biyoloji Pamukkale mezuniyet Hacettepe Kırıkkale Eskişehir Balıkesir Gaziantep Karadeniz istatistik üniversite Mimar Sinan Doğu Avrupa
* Sen de etiket ekle!
gönder

milliyet.com.tr hep yanınızda

* + Haberci ile bilgisayarında oku
* + Sitene ekle ile haberleri sitende göster
* + SMS ile cebine gelsin
* + İnternet ile cepten oku

Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavı sonunda okul birincileri iki kez yerleştirme işleminden geçiyor. Okul birincisi olarak yerleşemeyenlerin tercih listelerine tekrar bakılarak normal yerleştirme işlemi yapılıyor

ÖSYM okul birincilerini her yıl ödllendiriyor. Bu ödüllendirme bazı bölümlerde okul birincilerine kontenjan ayırmak şeklinde gerçekleşiyor. Öğrenciler tercih listelerini gönderdiklerinde yerleştirme işlemi yapılırken okul birincilerine farklı bir işlem yapılır. Bu işlemin birinci aşamasında tercihlerin ilgili bölümü yazan okul birincileri arasından ayrılan kontenjan kadarı yerleştirilir. Eğer okul birincisi olan öğrenci tercihlerinden herhangi birisine okul birincisi olarak yerleşmezse normal bir öğrenci gibi tercih listesine tekrar bakılarak normal yerleştirme işlemi yapılır.Yani okul birincisi öğrenciye iki kez bakılır.
Okul birincisi olarak tercih yaparken avantajınızı kullanmak için ilk 10 tercihinizi kendi sıralamanızın 30- 35 bin üzerinden yazmalısınız. Diğer tercihlerinizi ise kendi sıralamanıza eşit veya düşük sıralamalı bölümlere yer vermelisiniz.
Okul birincilerine ayrılan kontenjan ayrıcalığı yalnızca bu yıl için geçerli olacak. Okul birincilerinin kendi okullarında en yüksek ağırlıklı ortaöğretim başarı puanına sahip olabilmeleri için okullarındaki en yüksek mezuniyet puanına sahip olmaları gerekiyor.
Okul birincileri için ayrılan kontenjanlar sınırlı. Bu nedenle tercihlerin tümünü çok istenen programlar arasında yapan okul birincileri puanlarının yüksek olmaması durumunda hiçbir programa yerleştirilmeyebilirler. Kılavuzda yer alan tüm genel kurallar okul birincileri için de geçerli. 2008 ÖSS’de 160’dan az ÖSS puanı alan okul birincileri diğer adaylarda olduğu gibi yerleştirme işlemine alınmazlar.

Sporcu öğrenciler
Spor dallarında yetenekli ve üstün başarılı adaylar spor alanlarındaki yükseköğretim programlarına yerleştirilirken ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları YÖK’ün belirlediği katsayıyla çarpılarak ÖSS puanlarına ekleniyor. Bu uygulamadan yararlanabilmek için olimpiyat oyunları, dünya şampiyonası, Akdeniz oyunları, Avrupa şampiyonası, Karadeniz oyunları, Güney Doğu Avrupa ülkeleri oyunları, üniversiade oyunları, dünya ve Avrupa gençlik olimpik festivali ile dünya askeri oyunlarında ilk üçe girmesi gerekiyor. Bu adaylar, merkezi yerleştirme dışında ÖSS puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, yükseköğretim programının kontenjanları ve adayların tercihleri gözönünde tutularak ÖSYM tarafından yerleştiriliyor.

OKUR TERCİHİ

Hukuk tercihi yapmak istiyorum. (Ümit Kozan)

Üniversite Fakülte
Erciyes Hukuk
Kocaeli Hukuk
Selçuk Hukuk
Çukurova Hukuk
Kırıkkale Hukuk
Kırıkkale Hukuk (İÖ)
Selçuk Hukuk (İÖ)
Atatürk Hukuk
Erzincan Hukuk
Dijle Hukuk
KTÜ Hukuk
Bahçeşehir Hukuk
Maltepe Hukuk

Sorun, yanıtlayalım

Say-2 sıralamam 6931.Benim önümde eşit ağırlık öğrencisi ya da ortak alandan tercih yapacak fazla sayıda sayısalcı var mı? Tercihlerimi hangi sıralamadan başlayarak yapmalıyım? Bahçeşehir Üniversitesi Endüstri Mühendisliğine burslu girme şansım ne kadar?
Senin önünde eşit ağırlıkçı yok denecek kadar az. Dolayısıyla senin tercihlerini etkilemez. Tercihlerini üst taraftan istediğin yerde başlat. Ancak en son tercihin senin sırandan 10000 düşük olsun. Bahçeşehir Üniversitesi endüstri mühendisliğini tercihlerin ararsında göster bence girebilirsin.

0.8 AOBP SAY-2 114607 mühendislik, istatistik, biyoloji, fizik mühendisliği istiyorum. Gidebileceğim iller Ankara, Kayseri, Eskişehir, Konya, İzmir, Muğla, Isparta, Bolu. Tercihlerime kaçıncı sıralardan başlamalıyım?
Tercihlerine 90000’lerden başlamalısın.

EA-2 başarı sıram 42037, 20000 ile en son öğrenciyi alan bir okulu kazanma şansım var mı? Yani tercih listemi 20000 den başlatmalı mıyım? Çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri ve uluslar arası finans hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
Tercih bir olasılıktır sen olasılıklarını yüzde 1’den başlayarak yüzde 99’a kadar arttırmalısınız. Dolayısıyla ilk tercihler 20000’lerde olabilir. ÇEKO ekonomi ve iş hukuku dersleri veren bir bölümdür. İktisat , işletme, ekonomi ve çalışma yaşamı alanında eğitim alırlar. Ancak uluslar arası finans daha kapsamlı bir eğitim.

Oğlum Serhat Günaydın SAY-2 alanından 300.963 puan aldı. Sıralaması 67.187. Makine mühendisliği, malzeme mühendisliği, kimya ve inşaat mühendisliği istiyor. 53 bin ile 55 bin sıralaması tutar deniyor. Doğru mu?
Tercihlerinizi belirttiğiniz bölümlerden yapabilirsiniz. 40 binden başlayarak 80 bine kadar yazabilirsiniz. Büyük ihtimalle 50 binlerde bir bölümü yerleşebilirsiniz.

SAY-2 puanım 288. Başarı sıralamam 96047. İnşaat, makine, çevre mühendisliği bölümlerini istiyorum. Tercih yaparken sıralamaya bakacak olursam çok umudum kalmıyor. Fakat bir yandan kontenjan artışı ve eski mezunların benden önceki sıralara yerleşmiş olabileceğini düşündüğümde umutlanıyorum. Aşağı yukarı hangi aralığa yerleşebilirim.
Söylediklerin tamamen doğru. Kontenjan artışı, 290 üzerinde daha az öğrenci olması senin avantajın. Bunu kullanmalısın. Sıralama yaparken 70 bin ile 100 bin arasından yapabilirsin.

SAY-2 başarı sıram 88.287. Doğu illerinde kimya mühendislikleriyle tercihe başladım. Atatürk Üniversitesi 76500 olabilir mi? Kaçtan başlamalıyım? Kimya ve kimya mühendisliklerini yazıyorum 4 yıllık bir fakülte şansım var mı? Kimya bölümü okursam iş bulabilir miyim?
4 yıllık şansın var. Tercihine 60 binden başlayabilirsin. Kimya mühendisliği iş alanı oldukça geniş.

SÖZ-1 sıralamam 890.382. SÖZ-2 puanım 158.729. Bu puanlarla 4 yıllık nerelere girebilirim?
Puanların 4 yıllık için yetersiz. Ön lisans veya açıköğretim tercih etmelisin.


OKUR TERCİHLERİ

Kızım Ezgi Uzanay’ın SAY-2 başarı sırası 11.689. Tıp, diş hekimliği, eczacılık istiyor.
Üniversite Fakülte
KTÜ Tıp
Süleyman Demirel Tıp
Kırıkkale Tıp
Afyon Kocatepe Tıp
Dicle Tıp
İnönü Tıp(ing)
Düzce Tıp
Cumhuriyet Tıp
Marmara Diş Hekimliği(İng)
İstanbul Diş Hekimliği
Ege Diş Hekimliği
Selçuk Diş Hekimliği
Ondokuz Mayıs Diş Hekimliği
Erciyes Diş Hekimliği
Kırıkkale Diş Hekimliği
Cumhuriyet Diş Hekimliği
Sakarya Tıp (yeni bölüm)
Rize Tıp (yeni bölüm)
Namık Kemal Tıp (yeni bölünm)
Mustafa Kemal Tıp(yeni bölüm)
Kocaeli Diş Hekimliği(yeni bölüm)
Erzincan Tıp (yeni bölüm)
Giresun Tıp (yeni bölüm)

SÖZ -2 başarı sıram 33.685. Öncelikle Ankara ve iletişim fakültelerinden bir bölüm istiyorum.
Üniversite Fakülte Bölüm
Anadolu İletişim Bil. İletişim
Anadolu İletişim Bil. İletişim
Gazi İletişim Halk. İliş. Tanıtım
Marmara İletişim(İÖ) Halk. İliş. Tanıtım
Ankara İletişim Radyo-Sinema-TV.
Marmara İletişim(İÖ) Radyo-Sinema-TV.
Gazi İletişim Radyo-Sinema-TV.
Anadolu İletişim. Bil. Basın Yayın
Bahçeşehir İletişim(yüzde 50 B) Halk. İlişkiler
Bahçeşehir İletişim(Yüzde 50 B) Sinema-Tv.
Başkent İletişim(Yüzde 25 B) Halk. İlişk.

Diş Hekimliği, mimarlık, bilgisayar mühendisliği, kimya mühendisliği istiyorum. İzmir, İstanbul, Ankara, Denizli ve Eskişehir istiyorum. SAY-2 başarı sırası 21.253.(Yasemin Aktürk)
Üniversite Fakülte Bölüm
İTÜ Mimarlık Mimarlık
Gazi Müh. Mimar. Bilgisayar Müh.
Ege Mühendislik Bilg. Müh.
Dokuz Eylül Mühendislik(İng) Bilg. Müh
İzmir YTÜ Mühendislik(İng) Bilg. Müh.
Mimar Sinan Mimarlık Mimarlık
YTÜ Mimarlık Mimarlık
Gazi Müh. Mimarlık Mimarlık
Hacettepe Mühendislik(ing) Kimya Müh.
İzmir YTÜ Mimarlık(İng) Mimarlık
Dokuz Eylül Mimarlık Mimarlık
YTÜ Kimya- Met. Kimya Müh.
Marmara Mühendislik Kimya Müh.
Ege Mühendislik(İngi) Kimya Müh.
İzmir YTÜ Mühendislik Kimya Müh.
İstanbul Mühendislik Kimya Müh.
Ankara Mühendislik Kimya Müh.

Yazılım, bilgisayar, elektrik elektronik, gıda, tekstil ve endüstri mühendislikleri ile ilgileniyorum. Bana bir tercih listesi hazırlayabilir misiniz ?
Universite Fakülte Bölüm
Balıkesir Müh.-Mimarlık Endüstri Müh.
Dumlupınar Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
İnönü Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
Pamukkale Mühendislik Endüstri Müh.
Kırıkkale Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
Sakarya Mühendislik Endüstri Müh.
Atatürk Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
Gaziantep Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
Erciyes Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
S. Demirel Müh-Mimarlık Elektronik ve Hab. Müh.
Dumlupınar Mühendislik Endüstri Müh.
Kırıkkale Mühendislik Endüstri Müh.
Kırıkkale Mühendislik Elek. Elektronik Müh.
Ege Mühendislik Tekstil Müh.
M. Kemal Müh.-Mimarlık Elek. Elektronik Müh.
Dokuz Eylül Mühendislik Tekstil Müh.
Uludağ Müh-Mimarlık Tekstil Müh.
Pamukkale Mühendislik Tekstil Müh.
Gaziantep Mühendislik Tekstil Müh.
Çukurova Müh-Mimarlık Tekstil Müh.
S. Demirel Müh-Mimarlık Tekstil Müh.
Çukurova Müh-Mimarlık(İ.Ö.) Tekstil Müh
ODTÜ K.Kıbrıs Kampüsü Elek. Elektronik Müh.


Sayısal öğrencisiyim. SAY2 ile tercih yapacağım. SAY2 başarı sıram 75624.

Üniversite Fakülte Bölüm
Çukurova Eğitim Fen Bil. Öğrt.
Uludağ Eğitim Fen Bil. Öğrt
Osmangazi Eğitim Fen Bil. Öğrt
Balıkesir Necatibey Eğitim Fen Bil. Öğrt
Kocaeli Eğitim Fen Bil. Öğrt
Selçuk A. Keleşoğlu Eğitim Fen Bil. Öğrt
Dokuz Eylül Buca Eğitim(İ.Ö.) Fen Bil. Öğrt
Ç. Onsekiz Mart Eğitim Fen Bil. Öğrt
Abant İ.Baysal Eğitim Fen Bil. Öğrt
Ondokuz Mayıs Eğitim Fen Bil. Öğrt
Pamukkale Eğitim Fen Bil. Öğrt
KTÜ Fatih Eğitim Fen Bil. Öğrt
Balıkesir Necatibey Eğitim(İ.Ö.) Fen Bil. Öğrt
Kocaeli Eğitim(İ.Ö.) Fen Bil. Öğrt
Kırkkale Eğitim(İ.Ö.) Fen Bil. Öğrt
Balıkesir Müh.-Mimarlık İnşaat Müh.
S. Demirel Müh.-Mimarlık İnşaat Müh.
Erciyes Mühendislik(İ.Ö.) İnşaat Müh.
Pamukkale Mühendislik(İ.Ö.) İnşaat Müh.
Namık Kemal Çorlu Mühendislik İnşaat Müh.
Z.Karaelmas Mühendislik(İ.Ö.) İnşaat Müh.
Mimar Sinan Fen-Edb. İstatistik
Ege Fen-Edb. İstatistik
Dokuz Eylül Fen-Edb. İstatistik

YARIN:

Özel yetenekliler için alternatifler
Okur tercihleri
Bölümlerin kontenjan ve başarı sıraları

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR