1 Aralık 2008 Pazartesi

DİL VE ANLATIM DERSİ 11.SINIFLAR 1.DÖNEM 2.YAZILI YOKLAMASI SINAV SORULARIDIR

2007-2008 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ÜZÜMLÜ ÇOK PROGRAMLI LİSESİ DİL VE ANLATIM DERSİ 11.SINIFLAR 1.DÖNEM 2.YAZILI YOKLAMASI SINAV SORULARIDIR.
1-Aşağıda verilen ifadelerin doğru mu yanlış mı olduklarını yanlarındaki boşluklara yazınız. (10p)
a) “ Dilekçelere cevap verilme süresi 15 gündür.” ( )
b) “ Mektup zarfına gönderenin adresi yazılmaz.” ( )
c) “ Yazarlar günlüklerini yayımlanması için yazmazlar.” ( )
ç) “ Günlük, nesnel bir türdür.” ( )
d) “ Dilekçe ve edebi mektuplar, resmi mektup türüne girer.” ( )
e) “ Biyografi yazma, bir ön çalışmayı gerektirir.” ( )
f) “ Roman ve öykülerde günlüklerden yararlanılmaz.” ( )
g) “ Edebiyatımızdaki en önemli gezi yazısı örneği 16.yy.da yazılan Seyahatname’dir.”( )
h) “ Anıda yazar, sadece kendi yaşamını anlatır.” ( )
ı) “ Anı yazısına yaşam öyküsü de denir.”( )
2- Aşağıda verilen paragraflarda baskın olan anlatım türünü altlarındaki boşluklara sebepleriyle birlikte yazınız. (10p)
a) “Sarı yağmur incecik, ışığın üstüne yağan başka bir ışık gibi iniyordu. Yerler, ince yağmuru buradan alıp hızla az öteye döküveriyordu. Kuşlar boyunlarını içlerine çekmişler, tüyleri domur domur, dallarda kıpırtısız duruyor. Yağmurun içinden mor bir kelebek seli geçti… “ (…………………………………………)
b) “On altıncı katta asansörden indik. Bana odayı gösterecek çocuğun peşlinden yürüyordum. Çocuk kısa bir koridoru geçti, bir odanın önünde durdu. Ben de durdum. Kapıyı açtı, içeri girdik. Perdeler sıkı sıkıya kapalı. Çocuk perdeleri açıp dışarıyı göstermek istedi. Engel oldum. Lambaları yaktı. Banyonun kapısı açtı. Bir şey isteyip istemediğimi sordu. İstemediğimi söyledim. Bahşişini verdim, gitti. “(………………………………………)

3-Aşağıdaki eserlerin türlerini karşılarına yazınız.(10p)
*Divan Edebiyatı Antolojisi:
*Denizaşırı:
*Heşt Behişt:
*Çankaya
*Ağaçkakan Kuşu ve Başkaları:

4- Aşağıdaki cümlelerde geçen ses olaylarını gösteriniz.(15p)
*Karanlığın beyaz çağrısında açan gülsün.
*Dilimizi bilmediği için derdini anlatamıyor.
*Vatandan ayrılış ıstırabı çok zor.
5-Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarının sebeplerini yazınız.(15p)
*Bin bir güçlük çekerek kasabaya ulaşıldı.
*Türk vatandaşının en büyük güvencesi basındır ve ondan çok şey beklemektedir.
* On sekiz yaşından büyük ve öğrenci olmayanlar ancak bu eğlence merkezine girebilir.
6-Aşağıdaki cümlelerdeki anlatım bozukluklarını düzeltiniz.(10p)
*Bu parçalar da ekleyip iyice sıkıştırıldıktan sonra araba kullanılır hale gelecek.
*Yaşlı adamın gözleri artık görmüyorlar.
7-Aşağıdaki parçalar hangi edebi türlerden alınmış olabilir?(10p)
A) Elazığ’a girdiniz mi devam edin yola ve tüketin kenti. Yol sizi döne döne Harput’a götürür. Harput, bir deniz feneri gibidir, bir ovanın ortasında...
Türü:
B)Sakarya savaşından sonraydı.Ilık bir güz sabahıydı.Akşehir’in Pazar yeri karınca yuvası gibi kaynıyordu.
Türü:
C)Sait Faik Abasıyanık,23 Kasım 1906’da Adapazarı’nda doğmuştur. Cumhuriyet devri öykücülerinde olan sanatçı, ilkokulu Adapazarı’nda okumuş, ortaöğrenimini Bursa’da tamamlamıştır.
Türü:
8-Aşağıdaki kavram ve kişiler hakkında kısaca bilgi veriniz.(10p)
*Tezkire:
* Monografi:
*Seyahatname:
*İbni Batuta:
9- 1. Metin: “Uluslararası Diyabet Federasyonu (UDF), 14 Kasım Dünya Diyabet Günü dolayısıyla yayımladığı raporda, dünyada 200 milyondan fazla kişinin diyabet hastası olduğunu, her dakika 6 kişinin diyabet nedeniyle öldüğünü açıkladı. UDF Başkanı Profesör Pierre Lefevre, her yıl diyabet hastası sayısının 7 milyon kişi arttığını ve müdahale edilmezse bu hastalığın 350 milyondan fazla insanı vurabileceğini belirtti.” diyabet: Şeker hastalığı.

2. Metin: “Ahırın avlusunda oynarken aşağıda, gümüş söğütler altında görünmeyen derenin hazin şırıltısını işitirdik. Evimiz, iç çitin büyük kestane ağaçları arkasında kaybolmuş gibiydi. Annem İstanbul’a gittiği için benden bir yaş küçük olan kardeşim Hasan’la artık Dadaruh’un yanından hiç ayrılmıyorduk…”
Yukarıdaki metinleri edebilik –bilimsellik açısından değerlendirerek sınıflandırma yapınız.(10p)

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR