15 Kasım 2008 Cumartesi

KÖY VE VERGİ

2001 TÜRKİYE ŞİİR YARIŞMASI ÜÇÜNCÜSÜ

KÖY VE VERGİ

Okul yapılmış köyüme,
Şimdi ne para, ne nefes
Parlayan umutlar sarmış gökyüzünü, günaydın sesleriyle.
Yol yapılmış köyüme,
Işıl ışıl parlayan başka bir yıldız.
Güneş ılık ılık akarken yollara
İçimde bir his var uzayıp giden, uzayıp giden yollar gibi
Gördüğüm her gözde, yol, köprü, baraj, okul...
Anlatmak çok zor onu,
Varımı, yalnız ona verdim ben
İçimde mutluluklar; bir ses rüzgara karışır gider.
Cami yapılmış köyüme
Şanlı bir saadet temeli
Ezan sesi sarmış tüm köyü,
Hızla koşan mutluluğa ermek
Bir vatandaşlık görevidir vergi vermek.
Çeşme yapılmış köyüme
Gülüşün sıcaklığı gibi küçük çeşme
Ilık ılık akıyor kalbimdeki sonsuz sevince.
Öyle ihtiyacım vardı ki sana
Seni hep yanımda arardım ılık sabahta
Şimdi kapımın önünde, küçük çeşme.
Köprü yapılmış köyüme,
Nice suda boğulan umutlar
Kurtuluyor köyüm, ecel suyundan
Bak gülüyorum artık kahkahalarla
Gülüşüm çınlıyor, köyüm yamaçlarında.
Feryadı dua, sözleri mana gibiydi köylümün
Umutları sende tutsak
İçimde uzadıkça uzuyor sevgin
Umutlarım gerçek oldu yüce kurum.
Gözümdeki sevgini, yüzümdeki ümidi, ölümsüz zincirini
Kır kırabilirsen.
Ne kimseler gelip geçti bu küçük köyden
Fayda yok senden başka kimseden
Hayat seninle gider gidebildiğince...
Yine mutlu günlerden biri
Karşımda okulum, önümde çeşmem ve uzayıp giden yolum
Herkes gülüp eğleniyor küçük köyümde
İşte köyüm ve vergi
Sevginin, huzurun, mutluluğun bölünmez zinciri.



Aynur GENÇ
318 8/B
Yakup Çelebi İlköğretim Okulu
Keles / BURSA

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR