15 Kasım 2008 Cumartesi

VERGİ KONULU ŞİİR ÖRNEKLERİ

2001 TÜRKİYE ŞİİR YARIŞMASI BİRİNCİSİ

HİÇ DÜŞÜNDÜNMÜ?

Acıyor musun?
Vatanının bir karış toprağı boş kaldığında,
Ya da yalın ayak dereleri geçenleri gördüğünde
İçini sızlatmıyor mu?
İnsanların kargaşası
Neden kendin ve onlar için
Güzel birşeyler yapmıyorsun?
Neler denedin huzurlu olmak için?
Ya da kaç kere
Mutlu bir insan gördün çevrende
Ne dersin?
Bir yaz günü baktın mı etrafına?
Ya da bir kış günü
Eli titreyen çocukları görmek istedin mi?
Bir köy meydanında
Okul bekleyenlere kulak verdin mi?
Ardından ağladın mı; anasızların, babasızların?
Ve yahut da bir çare aradın mı onlar için?
Kaç defa düşündün kaç defa?
Sen sıcacık odanda hülyalara dalarken
Yardım bekleyen bir hastayı,
Ya da bir hastahane diledin mi onlar için?
Bir gece rüyana girdi mi?
Vatan için şehit düşen askerler
Düşündün mü onların bir mermiye
Ya da soğuktayken bir kabana olan ihtiyacını
Söylesene!
Hiç gördün mü gerçekleri?
Kara gözlüklerini ne zaman indirdin yüreğinden
Perdeyi aralayıp baktın mı dışarı?
Hayatın zorluklarını bilmek istedin mi?
En son ne zaman düşündün milletini kendinden önce,
En son ne zamandı vergini verdiğin?...



Ayşe Nida ERSÖZ
228 8/F
Sultan Akın İlköğretim Okulu
Erdemli / MERSİN

2001 TÜRKİYE ŞİİR YARIŞMASI İKİNCİSİ

BEN BİR VERGİYİM

Ben bir vergiyim...
Ben taşları nakış nakış dizilmiş köprüyüm.
Ben üzerinde sallandığın salıncağım.
Ben bir ödevim,
Ben Türk milletinin ödeviyim.
Ben, üzeri yazılı bir kağıt parçası değil,
Bazen bir hastahane, bazen bir yolum...
Ben, sayabileceğin herşeyim...
Benim görünümüm çok küçüktür,
Ama özüm çok büyüktür.
Ben senin bir parçanım.
Ben sayfa sayfa okuduğun kitabım,
Hatta ben, damla damla suyum.
Ben bir telefonum.
Ben senin mutlu yaşaman,
Hür yaşaman için herşeyim...
Ben her adımında karşına çıkan
Ve her adımında da karşında olan,
Bir kanunum.
Geçtiğin her yol benim eserim...
Aydınlanman için ışığın benim,
Ben korlanmış ve hiçbir zaman,
Sönmeyecek bir ateşim.
Ben, bindiğin arabayım,
Canını kurtarmak için sığındığın polisim...
Ben sayabildiğin her şeyim...
Ben ruhunun en ücra bölümünde,
Çarpan bir yüreğim...
Ben ebedi bir varlığım,
Türk milletinin abidesiyim...
Aciz kaldığında yardımına koşarım,
Ben sadık bir arkadaşım...
Eğer bir gün vermemeye teşebbüs edersen,
Ebediyyen bir üzüntüye düşeceksin...
Ben, seni geri çağdan koparıp,
İleriye atan bir gücüm...
Ben Türkiye’nin varlığında ilk unsurum.
Bazen, yangında çağırdığın bir iftaiye olurum,
Bazen susadığında içtiğin su...
Seni yeşile boğan ormanım,
Eğlenceyle güldüren bir parkım...
Bazen gülüp geçtiğin,
Olmazsa olmaz mı sanki dediğin,
Yani boş verdiğin,
İşte ben, o vergiyim...
Çevrene baktığında görebildiğin her şeyim...
Ben senin yaşaman ve mutlu olman için,
Her şeyi, ama her şeyi yaptım.
Sen de vatanın ve milletin için,
Bu onurlu görev için,
Beni öde!



Belma DOKUR
8/D
Hürriyet Şeker İlköğretim Okulu
Turhal/TOKAT

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR