27 Ocak 2009 Salı

Eğitim-Sen nasıl Muhbir-Sen oldu?

Eğitim-Sen nasıl Muhbir-Sen oldu?
Provokatör eylemleri ile ön plana çıkan Eğitim-Sen, asli görevini bırakıp, başörtülü öğrencileri ve okul dışında başörtüsü takan öğretmenleri ihbar etme peşinde koşuyor. Kartel medyası ile el ele çalışan sendika, ‘Muhbir-Sen'e dönüşmeye başladı.


Provokatör eylemleriyle öne çıkan ve bu yüzden giderek küçülüp üye sayısı ve yetki bakımından üç konfederasyon arasında sonunculuğa düşen KESK'e (Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu) bağlı Eğitim-Sen, adeta Muhbir-Sen'e dönüştü. Açılımı Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası olan bu sendika yöneticileri, enerjilerinin ve zamanlarının çoğunu başörtülü öğrenciler ve okul dışında başörtüsü takan öğretmenleri ihbar etmeye ayırıyorlar. Sendika, son olarak hafta sonu ülke çapında yapılan Açıköğretim Lisesi sınavlarına çoğu başörtülü ev hanımlarının başlarını açmadan girdikleri yönünde ihbar kampanyası başlattı. Sınavlarda görevli Eğitim-Sen üyeleri rahatsız oldukları bu durumu tutanakla tespit ederlerken başta Milliyet, Cumhuriyet ve Radikal olmak üzere kendilerine yakın yayın kuruluşlarında “Açıköğretim'de türbanlı sınav” başlıklı haberler yapılmasını sağladılar.

“BAŞÖRTÜLÜLERE EZİYET ETMİŞLERDİ”
Oysa başta Vakit olmak üzere “başörtüsü” konusuna duyarlı yayın kuruluşlarında yayınlanan haberlerde birçok bölgedeki Açıköğretim Lisesi sınavlarında başörtülü öğrencilerin sınavlara yine alınmadıkları belirtilerek bu haksız uygulamadan dolayı Milli Eğitim Bakanlığı eleştirilmişti.

Bu arada yeni yayınlanan ve bu sınavlara başı açık girme zorunluluğunu kaldıran Milli Eğitim Bakanlığı Merkezi Sınav Yönergesi'nin sınavlarda görevli öğretmenlere dağıtıldığı öğrenildi. Eğitim-Sen ise bu yönergenin yürütmesinin durdurulması için Danıştay'a dava açtı.

MUSTAFA AKIŞ-VAKİT

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR