4 Mart 2009 Çarşamba

M. Sait Yakut Kimdir?

M. Sait Yakut Kimdir?

1973-2009 (elim bir trafik kazasında Hakk'a yürüdü vahyin aydınlığında)

1973 Şanlıurfa Suruç doğumlu olan şair-yazar Mehmet Sait Yakut, Necip Süleyman Doğulu mahlasıyla çeşitli dergi ve gazetelerde özgün ve çarpıcı makaleler kaleme aldı. Birçok edebiyat dergisinde şiirleri de yayımlanan Sait Yakut, 20 Eylül 2008 yılında kadar 4 yıl Modern Pentatlon Federasyonu Başkanlığı’nın yürüttü.

Yakut, Pentatlon Federasyonu başkanlığı döneminde ara verdiği yazılarına Turan Kışlakçı’nın kurduğu ve uzun dönemler sahipliğini yaptığı Dünya Bülteni’nde başladı.
Bu süreçten sonra habervakti.com ailesinin bir mensubu olan Said Yakut Timeturk sitesinde de bir müddet yazılarına devam etti!! Sait Yakut, Gaphaber.com ve Medyahane.com sitelerinde de yazılar kaleme aldı. M. Sait Yakut, 16 Şubat 2009′da Niğde’nin Ulukışla ilçesi Köşkönü mevkiinde trafik kazasında vefat etti. Bu site bir grup arkadaşınca anısını yaşatmak üzere hazırlanmıştır.

KOKMUŞ SULARIN SARNICI

Farkına varılmamış bir ağaç gibi büyüdüm
Benim ilm-u haberim yok kimsenin kaydında
doğduğumu bilen yok ki kayda geçsin öldüğüm
bugün benim doğum günüm,
bugün benim doğum günüm,
şimdi nasıl kurulur devrik hayat tümcesi
nasıl varılır artık döne döne en başa
bu mu hayat dedikleri öle öle gördüğüm

Çıplak bir isimle kaldım hüviyetimde
ne edat kaldı ne bağlaç ismime ulanacak
bir şeyler,
yada yok birileri benimle anılacak
ölürsem kendime gömüleceğim
mezarlar açılacak siluetimde
ödenmiş insanlık borçlarım
kösnümüş dullar
ve ilençli Bakirelerin diş izleri etimde.

Aklımı çelmeleyen paranoya
susturdukça acı bir şeylere kurulan çalar saat
intihar provaları,
ayartılmış düşlerin çıldırısı
vesaire,
yüreğimi çırnaklayan bu münzevi isyan
karınca yuvasına çekilmiş cesedimin
miligramlarla yok oluşunu gösteriyor şimdi.
ve böyle sürüyor hayat…
sürüyor üstüme üstüme…

kısacası kokmuş suların sarnıcıyım
ne bir testiye doldum, ne bir kuşu suladım
bir yer bile olamadım namusun mahremine
artık
kavminin zulmünden kaçan bir adam
Sığınıp bende inzivaya durur mu bilmem
bir vahiy bekler mi cezbeyle malul
ve bir vahiyle döner mi kavmine

Mehmet Sait Yakut

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR