26 Haziran 2008 Perşembe

CHP NİN BAŞÖRTÜSÜ DÜŞMANLIĞI TÜM HIZLA DEVAM EDİYOR CHP başörtüsü düşmanı özgürlük düşmanı

CHP NİN BAŞÖRTÜSÜ DÜŞMANLIĞI TÜM HIZLA DEVAM EDİYOR CHP başörtüsü düşmanı özgürlük düşmanı

RTÜK'te türbanlı stajer krizi


Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nda yaklaşık 10 gün önce staja başlayan türbanlı stajyer tartışmalara neden oldu. Salı günü toplanan RTÜK Genel Kurulu’nun gündemine de gelen türbanlı stajyerden RTÜK Başkanı Zahid Akman’ın haberdar olmadığı ve gereğini yapacağını söylediği öğrenildi. CHP’li üyeler Şaban Sevinç ve Mehmet Dadak ise, kamuda türbanın yasak olduğunu belirterek bu duruma izin vermeyeceklerini kaydettiler.
RTÜK’teki türbanlı stajyer tartışmaları da beraberinde getirdi. Yaklaşık 10 gün önce staja başladığı ve üniversite öğrencisi olduğu öğrenilen stajyerin kurumda türban takması CHP’li üyelerin tepkisine neden oldu. Türbanlı stajyere ilişkin ANKA’ya değerlendirmede bulunan RTÜK üyeleri Şaban Sevinç ve Mehmet Dadak, bu duruma kesinlikle izin vermeyeceklerini bildirdiler.

KURULUN GÜNDEMİNE GETİRDİM, BAŞKAN GEREĞİNİ YAPACAK

RTÜK’ün CHP’li üyesi Şaban Sevinç, konuyu Salı günü düzenlenen RTÜK Genel Kurulu’nun gündemine getirdiğini belirterek, “Kurulda bunun yanlış olduğunu, buna izin verilemeyeceğini, kamuda türbanın yasak olduğunu söyledimö dedi. Bu durumun yasalara aykırı olduğunu ifade eden Sevinç, RTÜK Başkanı Zahid Akman’ın ise, durumdan kendisinin de haberdar olmadığını söylediğini bildirdi. Sevinç şunları söyledi:
“Başkan bana ‘Benim de haberim yok. Ben staj yapanları onaylıyorum; ama onaylarken türbanlı mı türbansız mı bilmiyorum. Gereğini yapacağım’ dedi. Ben de başkanın gereğini yapmasını bekliyorum."

“KAMUDA TÜRBAN OLMAZ"

Diğer bir CHP’li üye olan Mehmet Dadak ise, kamuda türbanın yasak olduğunu anımsatarak, “Kesinlikle müsaade etmeyiz" dedi. Dadak, gerek Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin kararının, gerek Danıştay’ın, gerek Yargıtay’ın, gerekse Anayasa Mahkemesi’nin verdiği kararların kamu kurumlarında türban takılamayacağı yönünde olduğunu söyleyerek “Durum böyleyken RTÜK’te bizim istisna uygulamamız mümkün değildir" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

reklam izle kazan

SPONSOR REKLAMLAR